(La línia va ser creada a 1903, any en que tardava 2 hores i 30 minuts en arribar a València. Ara, més d'un segle després el temps de viatge només s'ha reduït en uns 20 minuts).
La plataforma Salvem el Tren (per un tren en condicions i una línia amb futur) a publicat un manifest darrere d'aquestes declaracions:
"Davant les comunicacions aparegudes a la premsa, llençades pel secretari d'Infraestructures i Transports del Ministeri de Foment Rafael Català, el qual ha assegurat que en alguns casos 'amb baixíssima ocupació i alt cost' potser seria preferible 'un transport en autobús'. La plataforma Salvem El Tren Xàtiva-Alcoi vol manifestar:
Estiga presa una decisió o no al respecte, ens sembla gravíssim i intolerable que s’estiga insinuant la possibilitat de suprimir la línia de tren Xàtiva-Alcoi. També lamentable, que després de tants moviments contradictoris del Ministeri –cal recordar que no fa ni tres mesos que arreglaren el baixador de Cocentaina i que ara mateix s’està edificant una nova estació a Albaida- s’estiga plantejant el tancament de la mateixa.
Des dels anys 80 venim patint constantment els atacs contra la línia. Un continu llançament de globus sonda que no ha fet més que dur la línia a una situació precària en tots els sentits. És per tant, molt sospitós per a la Plataforma, que cadascuna de les accions que es produeixen per part del Ministeri i de la Conselleria respecte a la línia –amb continues contradiccions i estratègies de distracció- no són més que accions premeditades per tancar la línia definitivament. No és de rebut deixar precaritzar una línia de tren, per després utilitzar l’argument de la seua baixa rendibilitat i així clausurar-la [...]"
Segueix llegint el manifest a: Plataforma Salvem el Tren Alcoi-Xàtiva
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada